Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Manipulace fotografie: Techniky manipulace a jejich rozklíčování
Liprtová, Anna ; Černý, Vladimír (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou manipulace ve fotografii, a to zejména žurnalistické. Aby uvedla čtenáře do kontextu, věnuje se nejprve vzniku a historií fotografie, raným příkladům manipulace v analogové fotografii a jejím technikám. Hlavní část se zaměřuje na specifika a charakteristiku digitální éry v souvislosti s fotografií, manipulační techniky v digitální fotografii i jejich možnosti odhalování. Zajímá ji také manipulování s fotografiemi na sociálních sítích a v prestižních fotografických soutěžích a otázka objektivity. Zvažuje, jak je to na pozadí manipulačních úprav s důvěrou ve fotografii a zda je možné upravené fotografie odhalit a účinně se proti nim bránit. Předpokládá, že pravdivost jako objektivní kvalita, už není ve své podstatě možná. Díky povaze digitální společnosti a množství všech faktorů, které vznik a publikování fotografie doprovází, musíme o fotografii uvažovat kriticky a chápat její pravdivostní hodnotu jako intersubjektivní.
Manipulace fotografie: Techniky manipulace a jejich rozklíčování
Liprtová, Anna ; Černý, Vladimír (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou manipulace ve fotografii. V první části je vytvořen teoretický rámec, který je v následných kapitolách použit při analýze vybraných příkladů, především reflektuje pojmy jako je autenticita, objektivita, pravdivostní hodnota či manipulace. Mimo teoretický rámec je v úvodních částech zmíněn historický vývoj analogové fotografie, který plynule přechází k historii fotografie digitální. V analytické části studie pracujeme s vybranými manipulačními technikami (aranž, retuš, fotomontáž, digitální klonování, výměna hlav, manipulace s doprovodným textem nebo fotografie bez referentu), které jsou aplikovány na jednotlivé příklady pomocí teoretického rámce z první části práce. Studie odpovídá na vlastní výzkumné otázky, totiž je možné stále chápat fotografii jako objektivní a důvěryhodné vizuální médium a je možné se proti vizuální manipulaci bránit? Z analýzy vyplývá, že v kontextu manipulačních praktik ve fotografii a jejich dostupnosti již pravdivostní hodnota fotografie, jakožto její objektivní kvalita, není ze své podstaty možná, přičemž výzkum a metody v oblasti odhalování manipulace jsou stěžejní, ovšem v množství obrazového materiálu je stále ještě základní obranou proti manipulaci kritické smýšlení. Klíčová slova Manipulace, digitální fotografie,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.